Tako pomemben dan obeležujemo tudi na naši šoli, v okviru projekta Človekove pravice. V projektu so tudi letos sodelovali vsi učenci šole. Pri urah oddelčne skupnosti ali pri pouku so  učenci po razredih najprej obravnavali določeno pravico, svoje ugotovitve ter interpretacije te pravice pa narisali ali napisali na papir. Z njimi so oblepili škatle, na koncu pa dodali še pentljo, da je nastalo lepo darilo. S simboliko daril smo želeli poudariti, da so pravice za nas darilo, zaradi česar jih moramo spoštovati in ceniti.  S temi darili in našimi željami smo se želeli spomniti na ljudi, ki so jim pravice kršene. Seveda pa se ni vrtelo vse okoli pravic. Tudi naše dolžnosti so pomemben in sestavni del človekovih pravic. Zato smo letos poseben poudarek namenili  besedama kot sta ODGOVORNOST in DOLŽNOST. Tako se učenci niso pogovarjali samo o pravicah, temveč tudi o njihovih dolžnostih. Vsak razred je izdelal plakat  o svojih dolžnostih in odgovornostih. Tako so učenci prvih razredov razmišljali o dolžnostih pri igri, učenci drugih razredov so pisali o odgovornostih, ki jih imajo doma, tretji razredi so se spomnili na šolske odgovornosti ter dolžnosti, učenci četrtih razredov so se pogovarjali o svojih dolžnostih in odgovornostih za omogočanje zdravega načina življenja, peti razredi so naredili plakat o dolžnostih in odgovornostih za ohranjanje zasebnosti, šestošolci so pisali o dolžnostih pri vzpostavljanju enakopravnosti, sedmošolci o dolžnostih v službi oziroma do opravljanja svojega poklica, osmi razredi so razmišljali o dolžnostih državljanov do svoje države, devetošolci pa so izdelali plakat o dolžnostih in odgovornostih za ohranjanje svobodnega govora in mišljenja.

V avli šole smo naredili tudi razstavo, kjer smo naše plakate ter darila predstavili.

Mentorica projekta Človekovih pravic  Anja Kunej

ter Sabina Hriberšek


image001  MARATON PISANJA APELOV

Ker na naši šoli radi pomagamo ter priskočimo na pomoč, smo se odzvali tudi letos in ponovno sodelovali pri vseslovenskem in svetovnem maratonu pisanja apelov pod okriljem Amnesty international. Letos so lahko učenci sami izbrali, komu bodo pomagali s svojim pismom. Izbirali so lahko med naslednjimi primeri: 1. Dekleta prisiljena v poroko že pri enajstih letih, 2. Tvitanje ni zločin, 3. Phyoe zaprta zaradi študentskih protestov, 4. Waleed Abu je aktivist in ne terorist, 5. Novinarja brutalno mučili, da je priznal – Uzbekistan, 5. Romi v Sloveniji ne vedo, kaj bo z njihovimi bivališči, 7. Begunci v Sloveniji.

Učenci so likovno ter literarno ustvarjali ter pisali apele pri pouku in med oddelčnimi skupnostmi, ter se sami odločili, komu bodo s tem dejanjem pomagali. Tudi v avli šole smo naredili razstavo ter pripravili prostor, kjer so lahko učenci in mimoidoči napisali svoj apel in ga dali v za to narejeno škatlo.

Saj veste, vsako pero šteje!

Mentorica projekta Človekovih pravic

Anja Kunej